Een sterke start voor nieuwe medewerkers

Sinds januari bieden we bij Poetszorg een gestructureerd introductieprogramma aan voor (nieuwe) medewerkers. Dit programma zorgt ervoor dat onze huishoudelijke hulpen goed voorbereid en geïnformeerd aan de slag gaan.
Het programma omvat onder andere:
✅ Huisregels en voorwaarden
Hier vind je alles wat je moet weten over de huisregels en voorwaarden van werken bij Poetszorg. Van onze huisregels en het melden van ziekte tot het aanvragen van (bijzonder) verlof en de actuele cao VVT.
✅ Urenregistratie
Hier leer je waarom je je uren moet registreren, hoe je de ONS Vandaag app installeert, en hoe je je uren registreert.
✅ Werkwijze
In deze module leer je meer over onze werkwijze, waaronder afspraken maken met de klant, de klik met de klant, hoe je takenpakket eruit ziet, en diverse belangrijke documenten die je kunt downloaden.
✅ Salaris
Hier vind je een compleet overzicht van de actuele salarissen bij Poetszorg, een uitleg over het all-in salaris, reiskostenvergoeding en uitbetaling bij ziekte. Daarnaast lees je hoe de salaris uitbetaling werkt, bekijk je de jaarkalender en vind je meer informatie over jouw pensioenfonds.
✅ Uitleg milieuvriendelijke poetsmiddelen
Bij Poetszorg werken we met onze eigen milieuvriendelijke poetsmiddelen. Het is belangrijk dat jij als huishoudelijke hulp weet hoe je deze moet gebruiken. Daarom vind je in deze module een uitleg (inclusief filmpjes) van hoe je de poetsmiddelen gebruikt. Ook vind je hier meer informatie over hoe je poetsmiddelen aan kunt vragen en hoe het inleveren van de poetstas werkt bij uitdiensttreding.
✅ Protocollen en processen
Protocollen zijn essentieel voor een veilige en professionele werkomgeving. Daarom hebben we ze overzichtelijk voor je op een rijtje gezet. Je leest hier onder andere hoe je signalen herkent, huiselijk geweld meldt, omgaat met agressie of andere calamiteiten, en wat te doen als een klant de deur niet opendoet.
✅ Opleidingen en trainingen
Wij hechten veel waarde aan opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Daarom bieden we trainingen aan over het omgaan met klanten met dementie en klanten met autisme. Daarnaast werken we hard aan het ontwikkelen van nog meer trainingen om jou verder te ondersteunen in je werk.
Met dit programma waarborgen we niet alleen een vloeiende onboarding, maar ook de kwaliteit en continuïteit van onze dienstverlening. Wanneer jullie iets missen in het introductieprogramma, raden we aan om dit door te geven aan je coördinator zodat wij dit eventueel toe kunnen voegen.